söndag 8 februari 2015

En smakebit på søndag 2015-02-08



När jag kollade på väderleksrapporten så har de lovat sol för söndagen och jag hoppas verkligen att meteorologerna har träffat rätt - det skulle vara skönt med lite sol och värme nu.

Nu är det dags för En smakebit på søndag som Flukten fra virkeligheten håller varje söndag. Det hela går ut på att man ska ge en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel - no spoilers.


Som vanligt så har jag precis läst klart en bok och börjat på en annan och inte hunnit speciellt långt så smakbiten den här gången kommer från sid 11 i Sandmannen av Lars Kepler



"Jurek Walter är bara dömd för två mord och ett mordförsök, men har en stark koppling till ytterligare nitton mord.
För tretton år sedan togs han på bar gärning i Lill-Jansskogen när han tvingade tillbaka en femtioårig kvinna i en kista i jorden. Hon hade hållits vid liv i kistan i nästan två år, men levde fortfarande. Kvinnan var fruktansvärt skadad, hon var undernärd, muskelvävnaden hade förtvinat, förfrysningsskadorna och liggsåren var ohyggliga och hon hade ådragit sig svåra hjärnskador. Om inte polisen hade spårat och gripit Jurek Walter vid kistan, hade han förmodligen aldrig stoppats."


17 kommentarer:

  1. Jeg synes Sandmannen var kjempespennende og fæl.. Grukos deg.:)

    SvaraRadera
  2. Keplers fjärde? Tack för smakbit. Håller med om att lite sol o takdropp inte skulle vara helt fel idag. :)

    SvaraRadera
  3. Jag har tänkt läsa dessa böcker, men jag har ännu inte börjat. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Sandmannen har jag inte läst än, men den står här i hyllan.

    SvaraRadera
  5. Keplers senaste var riktigt spännande, den här kommer jag inte riktigt ihåg.

    SvaraRadera
  6. En favoritbok för mig, tyckte den var riktigt bra och skrämmande. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  7. Jag blir bara mer och mer sugen på att läsa Kepler-böckerna. Har de tre första i bokhyllan. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Denne boken likte jeg virkelig godt! Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  9. Den här är ruskigt bra! Längtar efter stalker boken som jag vann i en boktävling och ska läsa den så fort den dimper ner i brevlådan =)
    Kram Cissi som tackar för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Vi har soligt, men väldigt blåsigt.

    SvaraRadera
  11. hu så hemskt! man kan inte undgå att undra över om det hade varit möjligt att genomföra IRL... instängd i litet utrymme - panik! tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Takk for smakebiten! Jeg har ikke lest noe av Kepler men notert meg noen av bøkene

    SvaraRadera
  13. Åh Kepler! Så himla bra. Blev så sugen att ta upp en Kepler nu. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  14. Kepler har jag inte läst något av, men Eldvittnet följde med min läsplatta så jag kanske skulle ta och läsa den :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. Tack för ruggigt spännande smakbit! ;)

    SvaraRadera
  16. Vilken extremt obehaglig smakbit. :)

    SvaraRadera