torsdag 19 februari 2015

Erikshjälpen

Idag var det dags att veckohandla och när vi var i stan på väg från en affär till en annan så får min man syn på en skylt för en secondhandbutik som vi inte vetat om och därmed inte besökt ännu. Sagt och gjort så åkte vi dit och det var både tur och otur att vi gjorde det. Det var hittills den bästa secondhandbutiken vi varit på i Uppsala, de hade bra priser (lägre än Myrorna) och det var fräscht i butiken. Och det viktigaste av allt - bokavdelningen var helt underbar! Vilket gjorde att trots att bokrean närmar sig så kunde jag bara inte hålla mih utan var "tvungen" att köpa böcker. Med skammens rodnad på mina kinder lockade jag upp 14 böcker från kassarna när vi kom hem. Men alla böckerna var faktiskt inte till mig - även min man plockade med sig några.


Mitt hjärta gråter av Kim Hyun Hee
De 900 dagarna av Harrison E. Salisbury
De kallade mig Ise av Madeleine Krell
Tillbaka till Madison County av Robert James Waller
Dålig karma av David Safier
Fjärran länder Fjärran hav av Joan Dial
Inéz min själs älskade av Isabel Allende
Examensfesten av Faye Kellerman
Silverdolken av Katharine Kerr
Safirringen av Katharine Kerr 
Draktronen av Katharine Kerr
Häxvargen av Katharine Kerr
Alvblodet av Katharine Kerr
Järtecken av Katharine Kerr


Utöver böckerna så hittade jag lite tillbehör. Drycken nummer ett för mig när jag läser är te och då är det mysigt att ha en snygg, söt eller häftig temugg. Och när jag nu hittade en Harrodsmugg i svart och guld så gick den ju inte att motstå. Téet ska förvaras också och vad passar då bättre än en kinesisk burk med fina bilder på?









4 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag kunde skylla på en medbrottsling för att böcker fortsätter hitta hem hit, men jag har en känsla av att ingen skulle tro mig om jag försökte övertala folk om att det faktiskt var hundarna som ville ha en del av böckerna....:)

    SvaraRadera
  2. Jag har läst böckerna om Landet Deverry av Katherine Kerr och jag älskar dem. De var de första riktiga fantasyböckerna jag läste och de fick mig verkligen fast på kroken.

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd! Kul med nya affärer.

    SvaraRadera
  4. Härliga fynd! Jag älskar Katherine Kerrs serie och hoppas att du kommer att gilla dem :)

    SvaraRadera