lördag 14 februari 2015

Ta kontroll över bokhyllan/#Hyllvärmare2015 - halvtidsrapport




Dags för en halvtidsrapport i Fantastiska berättelsers Hyllvärmartävling. Nu har halva månaden gått och faktiskt så tycker jag att jag lyckats relativt bra med hyllvärmarna. Av totalt 8 lästa böcker t o m idag har 6 varit hyllvärmare.


Hyllvärmare jag hittills har läst är

Varför vara lycklig när du kan vara normal? - Jeanette Winterson
Snöjungfrun - Leena Lehtolainen
Djävul i en blå klänning - Walter Mosley
Sandmannen - Lars Kepler
Delhis vackraste händer - Mikael Bergstrand
Flodens dotter - Hong Ying

Tyvärr misstänker jag att andra halvan av månaden inte kommer att gå riktigt lika bra. Men det spelar faktiskt mindre roll - det viktiga är att jag lyckats minska lite på olästalistan. Och den här tävlingen har faktiskt gett mig inspiration att försöka fortsätta på samma sätt året ut och att hädanefter alltid ha ett årtal efter boktiteln på olästalistan så jag vet vilket år boken hamnade på listan.





3 kommentarer:

  1. Heja dig. 6 hyllvärmare är ju jättebra på en månad.

    SvaraRadera
  2. Känns verkligen som att många jobbar på sina hyllvärmare nu :)

    SvaraRadera