tisdag 10 februari 2015

Top Ten Tuesday - Romance

 Jag borde egentligen skriva en recension just nu, men har varken lust eller inspiration att sätta igång. Så för att få det att lossna så tänkte jag att om man skriver/gör något annat först så kanske det lossnar. Och eftersom det är tisdag så då passar det bra med Top Ten Tuesday som hålls av The Broke and the Bookish.

Veckans tio i topp ska vara


Top Ten Things I Like/Dislike When It Comes To Romances In Books (can do a full list or split it up in likes/dislikes or even things you want to see MORE of in romances in fiction)

------------------------
Jag klara nog inte att komma på tio av varje så jag delar upp listan men jag tror inte jag får ihop tio punkter ens på det sättet. Det får bli som det blir.

1. Ogillar starkt när den kvinnliga huvudpersonen är ett våp som knappt klarar av att knyta skosnörena utan att en man hjälper henne. 
2. Ogillar upprepningar, t ex när kvinnan "glittrar" med ögonen i tid och otid.
3. Ogillar "inre gudinnor"
4. Ogillar utseendemässig perfektionism, dvs när huvudkaraktärerna utseendemässigt är nästan överjordiskt perfekta - såna människor finns inte. Jag kräver nog lite mer realism, i alla fall utseendemässigt.
5. Gillar humor, även en kärleksrelation kan berättas med lite humor.
6. Gillar mogen kärlek, t ex i Broarna i Madison County var huvudpersonerna inte några duvungar längre.
7. Gillar när handlingen är förlagd till exotiska länder
8. Gillar stormiga, stora känslor och passion.

Så jag fick ihop åtta och det får räcka för den här gången.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar