tisdag 17 februari 2015

Top Ten Tuesday

Dagarna går fort annars, men när det gäller att hämta hem en kompis åt Nitro så går de alldeles för sakta, det är fortfarande 4 dagar kvar innan vi får hem honom! Idag är det i alla fall tisdag och då är det dags för Top Ten Tuesday som The Broke and the Bookish håller. Den här veckans tio-i-topp-lista ska innehålla tio bokrelaterade problem man har




Ten Book Related Problems I Have

--------------------------


1. Jag får plats med alldeles för få bokhyllor i vårt hus.

2. Vi har helt enkelt inte råd att köpa precis alla de böcker vi vill ha.

3. Jag har alldeles för få "bokliga" prylar.

4. Jag skaffar böcker i snabbare takt än vad jag hinner läsa dem, så min olästa-lista svämmar över och hinner aldrig minska

5. Eftersom jag inte har något system i mina bokhyllor (och orkar faktiskt inte ens försöka att fixa till det) utan litar till mitt minne så är det svårt att hitta något när man letar efter en specifik bok.

6. Jag får alldeles för många tips om böcker att läsa och vill självklart direkt ha allihopa, trots att jag alltså har varken råd eller plats att skaffa alla, eller ens läsa alla böcker jag vill ha.

7. Min katt är uppenbarligen ganska störd av mitt bokläsande eftersom han numera försöker äta böckerna istället för att bara vända blad åt mig.

8. Jag kan inte gå förbi en bokhandel utan att gå in och kika på vad de har (som om jag inte redan visste det!!!) trots att jag inte har en tanke på att köpa något.

9. Jag kan aldrig få tillräckligt många bokmärken och är ständigt på jakt efter nya, trots att jag redan har ett par askar fulla.

10. Min man är ganska trött på mina försök att flytta om böckerna så det får plats med fler, eftersom det är han som rent fysiskt får flytta omkring böckerna medans jag bara sitter och pekar vad som ska flyttas och vart.







4 kommentarer:

  1. Det där med att köpa hem fler än man läser låter bekant ;)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja ha ett rum som kunde växa vid behov, så jag kunde få in fler hyllor :)

    SvaraRadera
  3. Jag klarar inte heller att passera en bokhandel utan att gå in...

    SvaraRadera
  4. Jag har också plats för alldeles för få bokhyllor ;) Sitter och drömmer om att köpa fler när jag ska flytta i framtiden.

    SvaraRadera