torsdag 17 september 2015

Champagne DP

Titel: Champagne DP
Författare: Amanda Tartt
Format: E-novell
Antal sidor: 31
Förlag: Hoi förlag

"När de började knäppa upp blusen kunde hon inte låta bli att känna vem som gjorde vad, hon la en hand på var och en av dem, följde dem när de knäppte upp varsin knapp, varannan, i perfekt symbios. En hand på nacken, två, tvingade henne att resa ryggen något medan blusen drogs av henne, blottade den svarta spetsbehå hon noga valt för tillfället som nu översteg alla förhoppningar. Om de slutade nu, om hon fick gå hem igen utan att bli tillfredsställd skulle hon få leva med bilden av dessa två fulländade mansexemplar medan hon smekte sig själv varje kväll, ingen verklig man skulle kunna leva upp till hennes förväntningar efter det här."

-----------------------------------------
Jag läste Amanda Tartts debut Choklad förra året och tyckte den var bra så det var riktigt spännande att få läsa nästa novell också för att se om jag skulle gilla den också. Och det gör jag!

Novellformen är perfekt för Champagne DP. Trots att jag fortfarande inte är riktigt bekväm med novellformen tycker jag att den passar perfekt för den här berättelsen. Och det märks tydligt att det är en kvinna som skriver för kvinnor- språket är rakt men det blir aldrig snaskigt eller fult och som kvinna uppskattar jag det.

Där Choklad var lite småpirrig är Champagne DP supersexig och riktigt, riktigt het!

Jag hoppas verkligen att Amanda Tartt den här gången inte tar lika lång tid på sig för att skriva nästa berättelse

Tack Amanda Tartt för rec.exet!

Min recension av debuten Choklad


Amanda Tartts blogg




Champagne DP finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus
CDON





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar