måndag 21 december 2015

#bokhorajulutmaning dag 21

21. Bok jag lämnar framme när jag får besök


När jag får besök behöver jag inte lämna en bok framme. Den varan finns det så gott om överallt att jag snarare måste plocka bort böcker så att besökarna får plats. Boken som för tillfället alltid får plockas bort (för att den är i vägen) är


Anna Karenina av Leo Tolstoy

Den brukar nämligen ligga på skänken där vi har burkarna med te och sånt och när det kommer besök är den oftast i vägen och måste lyftas bort. Men av någon anledning dyker den upp på samma plats igen så fått besökarna åkt. Andra böcker som måste tas bort är högen jag har på stolen bredvid mig vid köksbordet, besökare måste ju ha en stol att sitta på när vi ska fika.


Det här är ett inlägg i Bokhoras julutmaning med ett inlägg om dagen fram till nyårsafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar