fredag 22 december 2017

Helgläsning vecka 51

Julafton närmar sig och hemma hos oss börjar allt bli klart. Maken handlar det absolut sista idag, jag har idag kvar att städa badrummet,  imorgon är det dags för skinkan och då ska också granen kläs.  Brorsan kommer i eftermiddag så ska han få vila upp sig ikväll efter en tuff höst och imorgon får han hjälpa maken med granen osv. Och när alt är klart så kan jag ägna mig helt åt läsningen. Så nu är det då dags att planera vad jag ska läsa den här helgen. Även om vi nu inte behöver stressa och jag i och med det nog har ganska gott om tid, så kanske det inte blir riktigt så mycket läst som man skulle kunna tro. Det är ju trots allt julhelg och då ska man nog vara lite social också och inte bara sitta med näsan i en bok..




Det jag tänkt läsa är








Och eld föll från himlen av Jan Davilén
Den här läser jag just nu och hoppas bli klar med idag.














Storstadskärlek av Lina Forss










Det får räcka med de där två, skulle det bli mer så är det positivt men jag vågar nog inte räkna med det.










1 kommentar:

  1. önskar en fin läsjul! ❤️
    Vi får se hur det blir men en 2- och 4-åring.

    SvaraRadera